Ofte stillede spørgsmål

Her kan du finde en FAQ med de spørgsmål, som vi ofte modtager. Du er også altid velkommen til at kontakte os via mail eller telefon.
Klik her for at gå til 'kontakt os'-siden.


Generelle spørgsmål:


Hvilken type korrektur tilbyder Erhvervskorrektur?

Hos Erhvervskorrektur læser vi korrektur på en bred vifte af tekster. Vi er blandt meget andet specialiserede i at korrekturlæse brochurer, hjemmesider, blogs, annoncer og artikler. 

Hvis du søger hjælp til korrekturlæsning af længere tekster, herunder bøger, manuskripter og rapporter, kan vi også bidrage med det. 
Læs eventuelt mere her om vores services.



Kan jeg få læst korrektur på min ordre i weekender og ferier?

Som udgangspunkt læser vi ikke korrektur i weekenden og i ferier, men når det er sagt, skal det også lyde, at vi er meget fleksible, og at vi gerne strækker os langt for at imødekomme vores kunder. 
Kontakt os derfor gerne med dit specifikke ønske om korrektur.



Hvilken type dokumenter læser Erhvervskorrektur korrektur på?

Vi har læst korrektur på adskillige dokumenter, herunder Word, PDF og på hjemmesider samt på PowerPoint-præsentationer. Vi gør en dyd ud af at kunne operere på flere platforme og udføre skarp korrekturlæsning på alle planer. 

Det er her vigtigt at holde sig for øje, at det oftest er mest gangbart for alle parter, at der læses korrektur på et Word-dokument, eftersom det her er muligt at følge korrekturlæserens rettelser og - ikke mindst - at implementere dem i dokumentet efterfølgende.



Hvorledes modtager jeg min ordre, når der er læst korrektur på den?

Du modtager dokumentet over mail, når det er korrekturlæst. Er det et Word-dokument, modtager du det i to formater: et med korrektionstegn og et uden korrektionstegn.



Kan jeg være sikker på, at ordren er 100% fejlfri efter endt korrektur?

Vi er meget fokuserede på hver eneste ordre, og vi bestræber os altid på at ramme en 100% fejlfri korrekturlæsning. 
Det kan - eftersom vi også er mennesker - hænde, at en fejl sniger sig ind, men vi arbejder altid ihærdigt på at ramme det fejlfri felt.

Vi har sproglige felter, vi er ekstra opmærksomme på - læs om dem her



Hvad er proceduren, hvis jeg ikke er tilfreds med resultatet?

Vi er altid meget interesserede i at modtage feedback fra vores kunder. Har du - mod forventning - ikke været tilfreds med resultatet, er du meget velkommen til at kontakte os på telefon: 7199 8083 eller på mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den..



Kan jeg følge korrekturlæserens rettelser?

Hvis du uploader et Word-dokument, vil du få to udgaver tilbage: et med korrektionstegn, hvor du kan følge alle korrekturlæserens rettelser fra første komma til sidste punktum. Et uden korrektionstegn, hvor alle rettelser er indføjet, og hvor du blot skal forholde dig til eventuelle kommentarer.



Tilbyder I korrekturlæsning på engelsk og på dansk?

Vi læser korrektur på såvel danske som engelske tekster. 
Derfor har vi tilknyttet korrekturlæsere med dansk som modersmål og ligeledes engelske korrekturlæsere med engelsk som modersmål, herunder amerikansk-engelsk og britisk engelsk.

Du kan læse nærmere om det her.



Hvem læser korrektur på ordren?

Eftersom vi ikke går på kompromis med kvalitet, er vores korrekturlæsere meget nøje udvalgt - alle har de været igennem et meget omfattende og nøje tilrettelagt testforløb. De har alle erfaring inden for branchen, og de er uddannede inden for sprog og kommunikation.



Er ordren klar til distribuering efter endt korrektur?

I mange tilfælde er ordren klar til distribuering. Der kan dog være kommentarer og forslag til forbedringer i det pågældende dokument, hvorfor det er en god idé at gå det igennem efter endt korrektur. 



Kan I læse korrektur med det samme?

Vi er fleksible og meget engagerede, og derfor har vi en meget effektiv arbejdsproces. Leveringstiden er kort.
Det er en meget god idé at indgå en aftale med os, således at vi på forhånd kan reservere en af vores korrekturlæsere til dit projekt. 

Står du og mangler korrekturlæsning med det samme, er du meget velkommen til at tage kontakt til os - vi kan muligvis straks finde en løsning.
Her kan du læse mere om vores korrekturlæsning.



Upload af dokument:


Hvordan uploader jeg min ordre?

Du kan komme direkte til bestillingssiden: 'Bestil nu'

Her kan du vælge imellem vores korrekturydelser, samtidig med at du har muligheden for at tilkøbe ekspreslevering.
Du uploader her dit dokument og vælger, hvorvidt du ønsker at betale med betalingskort, eller om du foretrækker at modtage en faktura.



Hvilke filformater understøtter I?

Som udgangspunkt tager vi imod Word-dokumenter, da det er lettest for alle parter at lade korrekturen folde sig ud i det format.
Sidder du med andre dokumenter, eksempelvis PDF eller LaTeX, er du velkommen til at kontakte os, og vi vil sammen finde en løsning. 



Kan jeg uploade færre end 5 sider?

Vores minimumbestilling er 5 sider. Du kan naturligvis uploade færre end 5 sider, mod at der betales for 5 sider.



Kan jeg knytte en kommentar til min opgave?

Du får, når du bestiller, mulighed for at knytte en kommentar til din ordre, og denne kommentar glider direkte videre til pågældende korrekturlæser. Det er derfor en god idé at være konkret og lufte et muligt ønske om fokus her.



Betaling:


Hvilke betalingsmetoder anvender I?

Vi tager imod alle gængse betalingskort, mens det også er muligt at vælge faktura. 



Vejledning:


Hvem skal jeg kontakte, hvis jeg har spørgsmål?

Vi er meget tilgængelige. 
Telefon: 7199 8083
Mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.