Skriv SEO-tekster | SEO-tekstforfatter

SEO-tekster-SEO tekstforfatter: Velkommen til Erhvervskorrektur!

Du er nu et skridt tættere på at få dine tekster til at være så finpolerede, at du kan spejle dig i dem.

Her er vi nemlig eksperter i at støvsuge erhvervsfaglige tekster for både små og store fejl og få sproget og formidlingen til at skinne helt klart.

Vores mål er at gøre tekstprocessen lettere for dig og din virksomhed, og derfor tilbyder vi både korrekturlæsning, kommasætning, sproglig optimering og decideret tekstforfatning. Og det hele foregår online.

Det kan du læse meget mere om længere nede i denne artikel, som skal handle om det at skrive gode SEO-tekster!


Du er velkommen til at tage direkte kontakt til Martin.
Ham træffer du på

7199 8083
info@erhvervskorrektur.









Hvem er Erhvervskorrektur?

Vi er et online korrekturbureau, der er specialister i at sætte fejlfrie kommaer og rette dine tekster for stavefejl og tastefejl. Vi kan også give dig faglig sparring på optimeringsmuligheder i tekstens struktur og sprog – og vi retter det også gerne, hvis du giver os lov.

Siden 2014 har vi hjulpet mange store og små virksomheder med netop det.

Vi ved udmærket, at korrekturlæsning for langt de fleste ræsonnerer med hvinene kridt, der tegner sporadiske krydser og boller og streger på en grøn skoletavle. Altså, at kommaregler ligger langt væk i hukommelsen fra fordums folkeskoletid, og at du højst sandsynligt ikke har tid til at grave efter dem lige nu.

Måske har du heller ikke lyst til at kaste dig over grammatiske regler for hv-ord og ledsætninger, for det var egentlig ikke overvældende spændende dengang i folkeskolen. Bevares, vi forstår det.

Heldigvis er der nogle mennesker, der brænder for at læse korrektur. Som ser det som en sjov skattejagt at finde stavefejlene i tekster, og som sætter kommaer, som var det en hyggelig Kryds & Tværs. De mennesker har vi samlet hos os, og de udgør Erhvervskorrekturs dygtige korrekturlæserteam.

Hver og en er blevet screenet med udfordrende optagelsesprøver, for at vi kan opretholde et højt sprogligt og grammatisk niveau, og kun de bedste udgør nu korreturlæserteamet. Over årene har flere og flere dygtige freelancere meldt sig på banen, og nu har vi knap 70 freelance-korrekturlæsere ansat.





Info om Erhvervskorrektur

SEO-tekstforfatter

Hvad er SEO-tekster og tekstforfatning?

Du har formentlig hørt om tekstforfatning og SEO-tekster før, men har du helt styr på, hvad begreberne præcist dækker over? 

Hvis ikke, kan du læse med her, hvor vi vil dele ud af vores viden om tekstforfatning og SEO-tekster og give dig en række tips til at skrive gode hjemmesidetekster.  

Tekstforfatning er, som navnet indikerer, forfatning af tekster.

En tekst er en eller flere ytringer, der sammen danner en sammenhængende meningshelhed.

Tekster findes i mange forskellige former, og vi møder dem i mange forskellige sammenhænge: Når vi skriver mails, chatbeskeder og studieopgaver, når vi færdes på sociale medier, blogs og hjemmesider – og selvfølgelig når vi læser bøger, brochurer, tilbudsaviser m.m.

Som du måske kan fornemme, er tekster mange forskellige ting, og derfor gælder det samme for tekstforfatning.

Tekstforfatning vedrører reklametekster, slogans, kampagnetekster og hjemmesidetekster.

Tekstforfatning er også tæt beslægtet med SEO-tekster. SEO står for Search Engine Optimization, altså søgemaskineoptimering.

En SEO-tekst er derfor en tekst, der er optimeret og skrevet med inddragelse af specifikke søgeord på en sådan måde, at teksten og dermed hjemmesiden får bedre placeringer på Google-søgninger.

De hjemmesider, hvis tekster rangerer bedst på Google, får øget trafik og flest besøg af potentielle kunder.

Hemmeligheden bag gode Google-rangeringer er dog ikke kun brugen af søgeord, men generelt gode tekster.

Med gode tekster menes tekster, som er skrevet i et klart og korrekt sprog, er strukturerede og opbyggede på en overskuelig måde og med indhold, som er tilpasset til og dermed relevant for modtageren.

Har du brug for hjælp til at skrive tekster/SEO tekster eller optimere allerede eksisterende tekster på din virksomheds hjemmeside, er du kommet til det helt rigtige sted.

Hos Erhvervskorrektur har vi nemlig mange års erfaring med både korrekturlæsning og tekstforfatning.

Vi er tekstspecialister og har et indgående kendskab til grammatik, retstavning, tegnsætning, sætningsstruktur og SEO – alt sammen viden, som gør os kompetente til at skrive korrekte, velformulerede og tryllebindende tekster.

Vi tilbyder både tekstforfatning og SEO-tekster til yderst rimelige priser. Vil du høre mere om vores forskellige tilbud, kan du kontakte os på enten:

Telefon: 7199 8083

eller

Mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.





Du er meget velkommen til at orientere dig i de former for sproglig services, vi tilbyder, her i særskilte artikler derom ⤵️








Hvad karakteriserer en god seo-tekst?-  Det ved seo-tekstforfatter:

Selvom det at skrive tekster kan lyde simpelt, er det ikke nødvendigvis tilfældet.

At skrive tekster er nemt, men at skrive gode tekster kræver en hel del mere end blot at kaste sig over tastaturet og give sig til at skrive.
At udforme en god tekst kræver en del forarbejde i form af bl.a. overvejelser omkring afsender og modtager, strukturering og opbygning af indholdet samt eventuelt en søgeordsanalyse.
Sidstnævnte danner grundlag for SEO-tekster.

En søgeordsanalyse er en analyse af, hvad der søges på på Google.

I søgeordsanalysen kortlægges de ord og udtryk, som en bestemt målgruppe bruger, når de søger efter specifikke ting på Google.
Disse ord og udtryk må nødvendigvis inddrages i teksterne på en virksomheds hjemmeside, hvis denne skal rangere godt på Google.

En søgeordsanalyse er derfor en lige så vigtig del i arbejdet med at udforme gode tekster som selve indholdet i teksterne. Dog er det vigtigt at være opmærksom på, at de bedste tekster ikke er de tekster, hvor søgeordene optræder hyppigst, men derimod de tekster, hvor søgeordene indgår på en naturlig måde, og hvor indholdet desuden er brugbart for modtageren og ikke blot består af tomme ord.

Når søgeordsanalysen er foretaget, kan selve arbejdet med at skrive SEO-tekster påbegyndes. Mens SEO-tekster er kendetegnet ved at indeholde specifikke søgeord- og udtryk, er der en række andre ting, som karakteriserer gode tekster i almindelighed.
En god tekst:

  • Har en klar, overskuelig og letlæselig opbygning og struktur
  • Er skrevet i et korrekt sprog og med korrekt tegnsætning
  • Er sammenhængende og har en rød tråd
  • Er skrevet i et sprog, som tager afsæt i modtageren
  • Er i stand til at viderebringe viden om det, som modtageren søger
  • Er opbygget således, at det primære budskab fremgår i indledningen og opsummeres igen i slutningen




Vigtigheden af gode hjemmesidetekster/SEO-tekster

Det store udbud af digitale tekster og hjemmesider giver øget konkurrence mellem virksomheder, som tilbyder lignende produkter eller ydelser.

Den øgede konkurrence betyder, at man som virksomhed skal være synlig, skille sig ud og være attraktiv for kunden. Derfor kan vigtigheden af gode hjemmesidetekster ikke understreges nok.

Mens gode tekster vidner om seriøsitet, kvalitet og troværdighed, gør det modsatte sig gældende for dårlige tekster.

Tekster indeholdende sproglige fejl og tegnsætningsfejl giver en fornemmelse af sjusk. Er de tilmed strukturerede på en uoverskuelig måde, kan modtageren let miste pusten og interessen. Dårlige tekster kan dermed være hæmmende for din virksomhed og dens profil, for hjemmesidens rangering på Google, besøgsantal og i sidste ende virksomhedens omsætning.

Uanset hvor godt et produkt eller en ydelse din virksomhed tilbyder, er dette nyttesløst, hvis kunderne ikke kan finde vejen dertil eller ikke kan finde det produkt eller den ydelse, de søger, når de endelig har fundet frem til virksomheden.

Det kan sammenlignes med en butik, som sælger fine produkter af høj kvalitet, men som er placeret langt ude i skoven, hvor ingen kan finde hen, eller hvis produkterne er placerede på en uoverskuelig måde i butikken, som gør, at man som kunde, efter ganske kort tid i butikken, opgiver at finde det produkt, man er kommet for at købe.
Det er altså altafgørende at være synlig og indbydende – dette gælder både fysiske butikker såvel som online virksomheder.

Med gode tekster øges synligheden og attraktiviteten markant. Derfor er tekstforfatning og SEO-tekster en vigtig prioritering og en væsentlig del af det at drive en virksomhed.

Det er så ærgerligt at miste kunder på grund af dårlige tekster – særligt når det er noget, som relativt nemt kan rettes op på. Har du ikke selv kompetencerne, tiden eller overskuddet til at skrive eller optimere eksisterende tekster på din virksomheds hjemmeside, står vi altid klar til at hjælpe dig.

Mange virksomhedsejere får i dag hjælp af professionelle tekstforfattere med indgående kendskab til sprog, tekster og SEO.

Hos Erhvervskorrektur har vores tekstforfattere og korrekturlæsere mange års erfaring i bagagen og er dermed eksperter i at udforme tekster, som er tilpassede den enkelte virksomheds kendetegn og kunder.


8 tips til at skrive gode hjemmesidetekster  

Har du mod på at optimere eksisterende tekster eller skrive nye tekster til din virksomheds hjemmeside, har vi samlet en række tips, som kan hjælpe dig godt på vej med tekstarbejdet.

1) Hvem er modtageren?
En forudsætning for at skrive en god og relevant tekst er at have kendskab til, hvem modtageren er. Med kendskab hertil kan du målrette din tekst, så den taler ind i modtagerens behov eller udfordringer. Det er vigtigt, at teksten er skrevet i øjenhøjde med modtageren samt, at der rettes direkte henvendelse til modtageren gennem brug af ord som ”du” og ”dig”, så teksten bliver personlig at læse.

2) Hvad er formålet?
En anden vigtig forudsætning for en god tekst er, at der er et klart formål med teksten. Før du går til tasterne, er det derfor vigtigt, at du gør dig nogle overvejelser om, hvad du vil med din tekst. Tekstens formål skal fremgå tydeligt for modtageren, så vedkommende ikke er i tvivl om, hvad han/hun får ud af at læse teksten.


3) Fasthold opmærksomheden fra starten
Du kender det sikkert selv, når du læser en bog: Hvis den ikke fanger dig fra starten, er der stor sandsynlighed for, at du lægger bogen fra dig. Det samme gælder hjemmesidetekster. Fanger teksten ikke modtageren fra starten, vil vedkommende formentlig miste interessen og hoppe videre til én af de mange andre hjemmesider, som findes. At fange modtagerens opmærksomhed kan gøres på forskellige måder bl.a. ved direkte henvendelse og spørgsmål så som “kender du det at...?” og ”har du også oplevet at…?”.


4) Simpelt sprog
Hold teksten så simpel som mulig. Heri ligger, at det er bedre at skrive i korte frem for lange og indviklede sætninger, hvor modtageren mister pusten, samt, at det er bedre at skrive i et simpelt frem for et kompliceret sprog. Et klart og simpelt sprog øger sandsynligheden for, at modtageren fanger pointerne og tekstens budskab.  


5) Undgå gentagelser og fyldord
Det gælder ikke kun om at fastholde modtagerens opmærksomhed fra starten, men også undervejs i læsningen af teksten. Keder modtageren sig, vil vedkommende med stor sandsynlighed forlade din hjemmeside og hoppe videre til en anden mere interessant én af slagsen. Prøv derfor at undgå gentagelser og indholdsløse fyldord, som vil kede modtageren. Det er vigtigt at være opmærksom på og frasortere disse, inden du udgiver teksten på din hjemmeside.

6) Gør teksten overskuelig
Det er en helt anden oplevelse at læse hjemmesidetekster sammenlignet med trykte tekster. Derfor kræver disse digitale tekster også en anden opsætning. En hjemmesidetekst er markant lettere at læse, hvis den indeholder hyppige linjeskift. Efter hver anden til tredje sætning bør du derfor overveje et linjeskift. Det gør teksten mindre tung og mere overskuelig. Punktopstillinger, afsnit og underoverskrifter er også medvirkende til at gøre teksten mere fordøjelig. Herigennem fremhæves de vigtigste informationer i teksten, som modtageren bør tage med sig fra læsningen.
 
7) Fremhæv vigtige ord eller dele af teksten
En anden måde, hvorpå du kan gøre en hjemmesidetekst lettere at læse, er ved at markere det vigtigste i teksten. Markeringer er også med til at fastholde og skærpe modtagerens opmærksomhed på de vigtigste steder i teksten. Du kan bruge fedkursiv eller understregning til at fremhæve vigtige ord eller dele af teksten.


8) Læs korrektur
Sidst, men ikke mindst er det vigtig at læse korrektur på din tekst, inden den udgives. Taste- og stavefejl, tegnsætningsfejl og andre sproglige fejl sender et signal om sjusk og utroværdighed, hvilket ikke ligefrem lokker kunder til. Teksterne på din hjemmeside skal være knivskarpe uden forstyrrende sproglige og grammatiske fejl, så pointerne og budskabet træder tydeligt igennem.

 

Tekstforfatning og korrekturlæsning hos Erhvervskorrektur 

Hos Erhvervskorrektur kender vi til vigtigheden af gode og velskrevne tekster – de er alfa og omega.

Gennem årene har vi hjulpet mange erhvervskunder med tekstforfatning og SEO-tekster tilpasset netop deres virksomhed og deres kunder, og vi hjælper derfor også gerne dig.

Vi ønsker at gøre det billigt, nemt og tidsbesparende for vores kunder. Derfor tilbyder vi tekstforfatning for 99,95 kr. pr. side, hvilket ganske enkelt er markedet billigste pris.

Via vores bestillingssystem kan du som kunde nemt afgive din ordre, som vi herefter umiddelbart behandler og sender direkte tilbage til dig, når vi har forfattet teksten til din hjemmeside.

Udover tekstforfatning, tilbyder vi også SEO-tekster, korrektur, oversættelse og transskription.

For yderligere information kan du kontakte os på:
Telefon: 7199 8083

eller
Mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
 

Mere om Erhvervskorrektur

Vi har skrevet mere uddybende om specifikke områder af vores korrekturlæsning herunder. Du er meget velkommen til at dykke videre ned i dem! 

Martin Handberg



Priser på korrekturlæsning

  • Basiskorrektur

    5995
    • Korrektur mht. stavning og tegnsætning.
    • Pris: kun 59,95 DKK
      pr. side ekskl. moms
      (maks. 2.400 tegn pr. side)
  • Udvidet korrektur

    7495
    • Korrektur mht. stavning og tegnsætning.
      Inkl. sproglig tilretning af
      sætningskonstruktioner.

    • Pris: kun 74,95 DKK
      pr. side ekskl. moms
      (maks. 2.400 tegn pr. side)

  • Gennemskrivning

    9995
    • Tekstredigering, optimering, omformulering og gennemskrivning efter dine ønsker.
    • Pris: kun 99,95 DKK
      pr. side ekskl. moms
      (maks. 2.400 tegn pr. side)
 

 

62 customer reviews

4.7
62 reviews
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
Gode SEO-tekster
 · 3 years ago
Din anmeldelse
Vi anvender Erhvervskorrektur til at få skrevet SEO-tekster! Og vi er glade for deres hjælp!
Show more
0 of 0 people found the following review helpful